zaterdag 8 december 2012

Mijn eerste compleet gelockte kledingstuk

Sinds een aantal weken heb ik naailes. In eerste instantie om mijn lockmachine te leren gebruiken, wat wel een keer tijd werd na een jaar of 8... Nu ben ik gewoon bij haar gebleven om wat andere kneepjes te leren. Ik was nl. nog steeds allergisch voor kontzakken, gulpen, overhemden (m.n. de kraag, knooplijst en mouwsplitten) en tricot. Inmiddels ben ik bij haar bezig met een rode stretchjeans voor Sten en heb ik vandaag thuis de afdeling tricot en lockmachine voor mijn rekening genomen. Met het volgende overweldigende resultaat:  De Usedom van Schnittreif in prachtig gekleurde heelaltricot die ik bij Karteris in Zwolle kocht. Het patroon begint bij 146/152 en dat heb ik verkleind naar 134/140, wat nog aan de grote kant is... Ik had nog een reep van 20cm over aan de zelfkant en daar heb ik nog een kol, die Iris twee keer om heeft, van gemaakt.

1 opmerking:

  1. Wat een schatje, jullie nieuwe Jack.... zo lief.... het jasje maken is erg leuk hoor, kan het je zeker aanraden. Het patroon heb ik zelf getekend, kan je wel een fotootje mailen, zodat je het zelf op papier kunt tekenen en kan passen bij jullie dreumes, zo heb ik het ook gedaan. Dan kun je het helemaal op maat maken!! Hoor 't wel als je dat leuk vindt, stuur dan even een mail met je e-mail adres. Groetjes! Astrid

    BeantwoordenVerwijderen