vrijdag 15 februari 2013

De jas is klaar!

Eindelijk is deze UFO ook af! Vorig jaar winter al de buitenstof gescoord, maar ik kon maar niet beslissen wat er binnenin moest komen. Daarom is ook nu de winter alweer (bijna) voorbij. Maar... hij is klaar en Iris is er blij mee. Mijn naaimachine ging er wel bijna aan onderdoor met al die lagen. En... staan die snowboots er niet perfect bij?



 
Het overgrote deel heb ik van de Tinka-Bella van Farbenmix overgenomen. Maar de zakken heb ik veranderd, die vond ik te groot. (Iris stopt ze nl. nog steeds vol met gevonden voorwerpen...) En ivm het bont van de voering heb ik eerst 4cm beleg van de buitenstof rondom gebruikt, want anders zou het bont eronderuit piepen, of in de rits komen. De mouwen binnen zijn van gewatteerde voering zodat ze haar armen er makkelijk in kan krijgen. De band die in de taille loopt heb ik binnen ook van gewatteerde voering gemaakt en de buiten en binnenband samen doorgestikt. Zo krijgt het bont minder ruimte om te gaan hangen.
 


 
 
And on to the next....
 
groetjes Karin


2 opmerkingen:

  1. Ha Karin, leuk dat je even op mijn blog bent langsgekomen. De ballonhoezen heb ik oorspronkelijk gemaakt voor mijn collega die naar een kindertehuis in Ghana ging en ballonnen mee wilde nemen om mee te spelen. Met al het zand en steentjes leek het ons niet zo'n goed idee om zomaar met ballonnen te spelen en met de ballon hoes blijft de ballon langer heel. Het was ook erg makkelijk meenemen in haar koffer. Inmiddels gebruiken we de ballonhoes ook met gehandicapte kinderen of met peuters. De ballon is net zwaar genoeg om makkelijk mee te kunnen spelen, maar als je hem op je hoofd krijgt doet hij toch geen pijn. Ik hoop dat ik zo je vraag een beetje beantwoord heb. Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooie jas geworden. De voering is prachtig van kleur, past precies bij het blauwe band en de laarsjes!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen