donderdag 14 februari 2013

Zaanse zolder: bedankt?!....

Ik zag een tijdje geleden een aantal foto's van Memory-spellen en -kaartjes langskomen bij Zaanse Zolder. En wat ze ermee gedaan had. Dat veroorzaakte bij mij een ongekende hebberigheid... Ik moest en zou ook! De eerste Kringloopwinkel die ik binnenliep, had wonder boven wonder een compleet retro-spel. Zoveel geluk bij de eerste poging, dat ging goed. Het was deze:




Toen had ik uiteraard de smaak te pakken en ben nog naar 4 andere kringlopen geweest, maar helaas. Omdat ik ook niet precies wist naar welke soorten ik zocht, ging ik eens googlen. Er zijn hele sites gewijd aan historische spellen, met jaartallen, foto's en beschrijvingen. Daar zag ik zoveel mooie plaatjes voorbij komen.... *zucht* En toen maakte ik de fatale fout om op Marktplaats te gaan kijken wat daar te koop is in de Memory-afdeling. En dat was zoveel moois, dat ik (aan echte Kringlopers althans) tot mijn schande moet bekennen dat ik het me makkelijk heb gemaakt en een paar spellen daar heb gekocht...


 
 
Kom er maar eens achter. Nooit van gehoord. Ik ben uit bouwjaar 1974 en dit spel komt uit de sixties. Maar het is Memory, voor wij in Nederland aan de ver-engelsing mee gingen doen. De plaatjes en kleuren zijn zooo mooi!


 
Deze Memory heb ik wel vaker voorbij zien komen, is wat minder zeldzaam/bijzonder, maar ook erg mooie plaatjes.


 
Dit is een junior memory. Kleiner doosje, minder plaatjes, maar wel iets groter. Prachtig!


 
En ook van Kom er maar eens achter bestaat een junior-versie. Ook een kleiner doosje, minder, maar wel grotere plaatjes.
 
En nu moet ik mezelf er nog toe zetten om er iets van/mee te maken. Maar ik vind het nog zonde... Ik wil evt. wel de dubbele ruilen voor andere kaartjes die ik niet heb... Iemand interesse? (Zaanse Zolder hi hi)
 
groetjes Karin

5 opmerkingen:

  1. woooooooooooow jij hebt er veel haha!
    De bovenste doos, die heb ik wel al 4x (die speelden wij vroeger thuis), die geef ik nu weg trouwens (zie mijn give away). Die daaronder Kom er maar eens achter heb ik ook 2x, alleen de blauwe doos bij jou op de foto heb ik nog nooit gezien. En in die rode doos zie ik ook een aantal plaatjes die ik niet ken. Iets zegt me dat jij er op MP wel teveel voor betaald hebt of niet.... Maar goed... je hébt ze wel hè !! Ruilen wil ik best hoor, ik heb vast ook nog wel andere plaatjes die jij niet hebt haha. Enne... ik ben gek op ruilen hè (ruilen zonder huilen dan). x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je nu al hebt gereageerd! Inderdaad betaal je op MP sowieso al verzendkosten *kreun*, dus ik heb er geen kringloopprijzen voor betaald helaas. Dat krijg je voor je ongeduld ben ik bang, als je niet kunt wachten tot je het bij de kringloop vindt. Jij hebt ook een blauwe doos die ik nog nooit ergens anders heb gezien, dus daarmee zou ik wel willen ruilen.

      Verwijderen
  2. Ik zie nu welke doos je bij mij bedoelt, die waar die mok opstaat toch? Ik moet wel even in die mand speuren want de dozen gooi ik altijd weg, neemt veel te veel ruimte in. Ik zal wat bij elkaar zoeken waarvan ik dénk dat het uit die doos komt (uitdaging). Volgens mij ken ik de plaatjes uit die (2e) blauwe doos bij jou op de foto niet, waar die paddestoel opstaat zegmaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die waar je op de foto de gele kop en schotel op hebt staan. Dan krijg jij uit mijn blauwe doos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk!!! Ik kom ze helaas zelden (nooit) tegen... Dat vind ik wel jammer!

    Leuk trouwens dat je volger geworden bent van mijn blog!

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen