zondag 2 maart 2014

Een legerpak UWYH/Recykleren

Sten kreeg van zijn opa, mijn vader, een legerpak. Dat kon mama wel vermaken in een pak voor hem... Mijn vader dacht dus dat dat een kwestie was van mouwen korter maken en de breedte en lengte innemen. Toen hij al een aantal keer gevraagd had "of het pak al klaar was", heb ik 'm even de stand van zaken laten zien. Een totaal uit elkaar gesloopt jasje, met patroondelen erop gespeld. Het kwartje viel, dat het nog niet zo'n eenvoudige klus was. En nu is het klaar!

Zo groot was het jasje dus. Gelukkig maar, want het was nog best moeilijk om alles er uit te krijgen. De zakken, mouwen, kleppen, en de epauletten zijn origineel gebleven. Net als de blinde knooplijst.


Het is uiteraard een beetje aan de grote kant. (Omdat ik niet van plan ben dit volgend jaar weer te doen,
 ha ha)


De achterkant is iets chiquer dan het origineel, zo was het patroon en het kon uit de stof. De split en de tailleband zijn erbij gekomen.


Voor de kenners: Sergeantstrepen en Kapiteinsterren mag je niet combineren, ik weet het. Ook is dit van origine Marinestof.


En dit is de broek... Die moet ik nog slopen...
;-)



Groetjes Karin




Geen opmerkingen:

Een reactie posten