dinsdag 8 april 2014

De broek is ook af!

Eindelijk is het hele legerpak af. De broek, daar zag ik erg tegenop. Je hebt maar weinig bewegingsruimte op de stof van de pijpen, om je patroon er goed uit te krijgen.


Hoewel hij hier, vergeleken met Sten, enorm lijkt, was het toch een uitdaging. Ik heb eerst de originele dijzakken eraf getornt, die bleven gewoon zoals ze waren. Daarna de gulp zoveel mogelijk behouden, omdat daar een blinde knooplijst en een flap aan de binnenkant aan zat. De tailleband heb ik ook voorzichtig verwijderd, omdat daar stelbandjes voor de taillewijdte aan zaten. De achterpanden heb ik zo uitgeknipt, dat de originele paspelzakken op de goede plek zaten van het patroon. De voorbenen heb ik uit de bovenbenen geknipt, omdat daar de meeste ruimte was.

En zo zit hij bij Sten...



Hij is me er toch blij mee, alle bloed, zweet, tranen en heel goed nadenken MEER dan waard!

Groetjes Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten