dinsdag 8 april 2014

Mijn plekje...

Gedurende de jaren in dit huis, ben ik met m'n hele hebben en houden qua naaien en knutselen al vaak verhuisd. Eerst zat ik op de behoorlijk grote slaapkamer voor. Tot ik zwanger was van Iris en zij die kamer kreeg. Tot ik zwanger was van Sten, heb ik (zijn) kleine kamertje achter gebruikt. Daarna verhuisde ik naar zolder. Maar dat vond ik zo ongezellig dat al mijn rommel boven bleef en ik met de naaimachine, ezel of wat ook, beneden aan de keukentafel zat. Nou hadden we nog een ruimte beneden en dat was een aangebouwde schuur/bijkeuken. In de woonkamer zit een deur die naar de bijkeuken gaat. Alleen was het toen een ruimte waar fietsen, een werkbank met gereedschap en de wasmachine, droger en diepvries om ruimte vochten. Daarbij stond alles gewoon op het beton en was er niets aan de wanden gedaan. Eerst hebben we een grotere blokhut in de tuin gezet, die schuur werd. Toen een groter raam ingezet en gestuct, verwarming en laminaat erin gedaan. De droger, wasmachine en diepvries mochten blijven, maar verder is het mijn ruimte geworden. En ik zit beneden, dus als ik de deur open laat staan, ben ik er gewoon bij.


Links van de twee 2-deurs schuifdeur (minder ruimte) kasten staan de wasmachine, droger en de diepvries.



In de linker 2 deurskast zitten alle naaibenodigdheden, zoals knopen, ritsen, lint, vlieseline, lockgaren, naalden enzovoort. Ook liggen daar nog wat winterstoffen onderin.



Op de rechter 2deurskast zit nog een poster van mijn webwinkel met foto's van Iris van 6 jaar geleden... In de kast zit mijn voorraad katoenen stoffen, op kleur gesorteerd. Ook mijn patroontekenpapier ligt daar. Op de kast staan 2 grote dozen met tricot. Een met effen tricots en een met bedrukte.


Naast/achter de kast begint mijn bureau, met een naaigarenrekje dat mijn man heeft gemaakt, een ladekastje met een kamsnap sorteerdoos en elastiek er in. Op de plank staat een cd-speler en bakken met losse patronen.


Dan de rest van het bureau, lekker voor het raam met mijn Toyota lockmachine en Pfaff in-style naaimachine. Ik heb een bureau-stoel op wielen, zodat ik lekker heen en weer kan rijden tussen de machines.


En rechts naast mijn bureau staat nog een kastje met een deel van mijn patroonbladen, waar ik echt deze keer uit uit ga maken... (denk ik) Ook liggen er wat verstelwerkjes en wat kledingstukken die verbouwd mogen worden. 

Dit was de rondleiding door mijn domein(tje)

Groetjes Karin



Geen opmerkingen:

Een reactie posten